1. Konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny. Koszt zwrotu rzeczy ponosi Kupujący.
2. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu objęcia w posiadanie zakupionego produktu ( odebrania przesyłki przez Kupującego ).
3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument dokonuje w formie online w zakładce "Zwroty i reklamacje".
4. Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na e-mail (podany przy zawieraniu umowy i inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie przesyłki zwrotnej.
5. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
6. Konsument ma możliwość w każdej chwili odstąpić od umowy zakupu a jeśli złożone zamówienie zostało zapłacone Sprzedający zwróci Kupującemu wpłaconą kwotę w ciągu 14 dni od dnia podania rachunku bankowego do zwrotu przez Kupującego.
7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
8. Sprzedający nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwrotu zakupionych przedmiotów zwróci Konsumentowi wartość wszystkich zwróconych rzeczy bez kosztów przesyłki.
9. Sprzedający zastrzega sobie możliwość anulowania zamówienia lub przesunięcia terminu jego realizacji jeśli opóźnienie wynika z winy producenta lub z przyczyn niezależnych od Sprzedającego. W sytuacji gdy Kupujący nie wyrazi zgody na oczekiwanie na nowy termin realizacji zamówienia Sprzedający dokonuje w ciągu 14 dni zwrotu wpłaconej kwoty tytułem zamówienia.
§5 Rękojmia i reklamacje
1. Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).
2. W przypadku umowy z Konsumentem jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsument ma prawo:
a. złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
b. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
3. Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego, przy czym przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
4. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
5. Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może również:
a. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
b. żądać usunięcia wady.
6. Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
7. Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
8. Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedającemu w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego Konsument jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
9. Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający, za wyjątkiem sytuacji opisanej w §4 pkt 10.
10. Sprzedający obowiązany jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
11. Sprzedający w terminie czternastu dni ustosunkuje się do zgłoszenia reklamacyjnego.
W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.
12. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
13. Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
14. W przypadku roszczenia Klienta polegającego na wymianie lub uszkodzonego produktu i braku możliwości rozpatrzenia reklamacji w terminie, np z powodu braku produktu u producenta Sprzedający może zaproponować Kupującemu przesunięcie terminu realizacji reklamacji lub zaproponować zwrot kwoty wartości roszczenia.